Na czym polega laserowe leczenie chrapania?

Chrapanie negatywnie oddziałuje na kondycję organizmu i komfort psychiczny. Wynika ze zmniejszającej się drożności struktur gardła i nosa. Może prowadzić do niedotlenienia organizmu i potęgować uczucie niewyspania. Powoduje bóle głowy, obniża koncentrację i prowadzi do zespołu bezdechu sennego. Bezdech senny to zaburzenia wentylacji płuc podczas snu lub spłycenie oddechu o 50%. Jego przyczyną jest zatrzymanie przepływu powietrza w górnych drogach oddechowych. Skutecznym rozwiązaniem tych problemów jest metoda leczenia laserowego.

Co warto wiedzieć o zabiegu?

Laserowe leczenie chrapania jest zabiegiem nieinwazyjnym, bezbolesnym i nie wymaga znieczulenia, rekonwalescencji ani dodatkowego przygotowania. Trwa około 20 minut i przeprowadzany jest w trzech seriach – w 1, 15 oraz w 45 dniu cyklu zabiegowego. Pojedynczy zabieg składa się z fazy wstępnej i finalnej. Laserowe leczenie chrapania jest bezpieczne, nie wywołuje skutków ubocznych, a jego skuteczność została potwierdzona naukowo i wynosi około 90%. Pacjent nie musi przed zabiegiem przyjmować żadnych leków, a po jego wykonaniu może od razu powrócić do codziennych czynności. Wykonanie zabiegu nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami w jedzeniu i piciu. Zabiegi laserowe to nowoczesne alternatywy dla tradycyjnych metod leczenia chrapania i bezdechu sennego. Przeciwwskazaniem do wykonania zabiegu jest ciąża, laktacja, czynne stany zapalne, choroby nowotworowe lub przewlekłe choroby układu krążenia.

Jak wygląda laserowe leczenie chrapania?

Zabieg polega na naświetlaniu laserem odpowiednich struktur gardła, co zmniejsza częstotliwość występowania bezdechów i amplitudę chrapania. Wiązka laserowa podgrzewa tkankę języczka, łuków podniebiennych, podniebienia miękkiego oraz bocznych części języka. Mikrouszkodzenia pobudzają procesy regeneracyjne. Naświetlany obszar obkurcza się, znacząco zmniejszając stopień wiotkości gardła. Oddziaływanie termiczne stymuluje włókna kolagenowe, zwiększające sprężystość tkanek gardła. Jest to szczególnie istotne w procesie leczenia chrapania, ponieważ jego główną przyczyną jest zwiotczenie i osłabienie mięśniówki gardła. Zbyt wiotkie struktury gardła zostają usztywnione, a łuki podniebienne i nasada języka stają się bardziej sprężyste. Pierwsze efekty terapii są widoczne po około 4-6 tygodniach, czyli w czasie niezbędnym na wzmocnienie włókien kolagenowych.