Septoplastyka z konchoplastyką

Skrzywienia przegrody nosowej
Wojciech Czak

Septoplastyka z konchoplastyką – Ogólne informacje o zabiegu

Wskazania: wykonywana w celu leczenia znacznego skrzywienia przegrody nosowej z niedrożnością nosa

Czas zabiegu: od 60 do 90 minut

Znieczulenie: miejscowe

Septoplastyka

jest zabiegiem wykonywanym w przypadku skrzywionej przegrody nosowej. Niewielka asymetria w objętości przewodów nosowych jest fizjologiczna jeśli jednak skrzywienie przegrody nosowej jest znaczne, może powodować trudności w oddychaniu, chrapanie, krwawienia z nosa, częste zapalenia zatok lub ból głowy. Czasami objawy te można kontrolować za pomocą leków, takich jak leki zmniejszające przekrwienie śluzówek, leki przeciwhistaminowe lub sterydowe aerozole do nosa.

Długość zabiegu i zastosowany środek znieczulający zależą od poziomu skrzywionej przegrody. Po podaniu środka znieczulającego chirurg wykonuje nacięcie wewnątrz nosa odpreparowuje śluzówkę od części chrzęstnej przegrody i przemieszcza przegrodę. Podczas tego procesu może być konieczne wycięcie lub usunięcie części przegrody. W niektórych przypadkach w tym samym czasie wykonywana jest również operacja korekty małżowin nosowych (konchoplastyka).

Po zabiegu konieczne może okazać się założenie opatrunku do nosa, celem zatamowania krwawienia. Uczucie zatkania nosa po zabiegu jest naturalne i może utrzymywać się około 7-10 dni

Aby uniknąć ryzyka krwawienia lub obrzęku,wskazane jest unikanie nasilonej aktywności fizycznej przez pierwsze kilka tygodni. Należy również unikać wydmuchiwania nosa do czasu wizyty kontrolnej. Spać należy z lekko podniesioną głową.

Przed uzyskaniem ostatecznego efektu zabiegu może minąć do 12 miesięcy

W dniach przed zabiegiem:

Możecie zostać poproszeni Państwo o zaprzestanie przyjmowania leków rozrzedzających krew, takich jak aspiryna, ibuprofen, naproksen, klopidogrel, warfaryna

Palenie może spowolnić proces gojenia, dlatego ważne jest aby przed zabiegiem operacyjnym nie palić papierosów przez około 7 dni.

Prosimy o poinformowanie o przeziębieniach, grypie, gorączce, opryszczce lub innej chorobie, która wystąpi przed zabiegiem.

W dniu zabiegu:

Zostaniecie Państwo poproszeni aby nic nie pić ani nie jeść przez kilka godzin przed operacją.

Po zabiegu:

Proces gojenia trwa od 2 do 3 tygodni. Uczucie zatkanego nosa utrzymuje się około tydzień. W celu złagodzenia bólu otrzymacie państwo leki przeciwbólowe.

Operacja wymaga założenia szwów oraz plastikowych separatorów. Zostaną one usunięte podczas pierwszej wizyty kontrolnej.

Należy unikać podnoszenia ciężarów lub wysiłku przez pierwsze 2 tygodnie. Lekka aktywność fizyczna dozwolona jest po około 24 godzinach od zabiegu.

Wizyta kontrolna u lekarza odbywa się 10 dni po zabiegu.

tesoro clinic

Septoplastyka z konchoplastyką 4500

Chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o promocjach i nowościach?
Zapisz się do naszego newslettera!

Zgadzam się na otrzymywanie informacji, w tym w szczególności o nowych produktach, usługach, promocjach lub wydarzeniach wysyłanych przez TESORO CLINIC PIOTR KOTAPKA, 54-130 Wrocław, Szybowcowa 31 m. 2 na podany przeze mnie adres poczty elektronicznej (e-mail) zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1219 z późn. zm.). Zapoznałem się z Polityką prywatności serwisu www.tesoroclinic.pl oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie przez TESORO CLINIC PIOTR KOTAPKA, 54-130 Wrocław, Szybowcowa 31 m. 2 udostępnionych przeze mnie danych osobowych na zasadach opisanych w Polityce prywatności dostępnej w Serwisie. Oświadczam, że są mi znane cele przetwarzania danych oraz moje uprawnienia. Niniejsza zgoda może być wycofana w dowolnym czasie poprzez kontakt z Administratorem pod adresem piotr.kotapka@gmail.com, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.